Az aktuális rész ismertetője: A kiegyezés korára Magyarországon már kiépültek a vasúti fővonalak, de Erdélyben még egy centi vasút sem épült. Később is, ebből a szempontból a legelhanyagoltabb volt ez az országrész, pedig a legnehezebb és legszebb vasutak itt épültek.
A műsor ismertetése: Pest-Vác, Pest-Szolnok, így kezdődött a magyar vasutak története. Ezt követte a Bécs-Pozsony szakasz, aztán a dolog megállt, mert 1848-ban nem vasútépítéssel foglalkozott az ország. Az aradi tizenhármaknak vasutas tagja is volt, Lázár Vilmos civilben a Magyar Középponti Vaspálya Társaság, az első magyar vasút főpénztárnoka volt. 1850-ben folytatódtak az építkezések, ezúttal már az osztrák birodalom igényei szerint, akiknek az volt a legfőbb törekvésük, hogy bánsági királyi erdőket, bányákat, ipari üzemeket összeköttetésbe hozzák - Béccsel.
Hozzászólások